wtorek, 3 sierpnia 2010

Na co zwrócić uwagę przy wyborze programu partnerskiego?

Są osoby, które chcąc rozpocząć przygodę z programami partnerskimi, nie wiedzą na który program się zdecydować. W sieci jest ich mnóstwo i wybór tego właściwego może obecnie faktycznie sprawić problem. Dla osób, które stanęły przed takim dylematem został przygotowany ten artykuł.



Jeżeli wybierasz swój pierwszy program partnerski, warto zebrać kilka ofert oraz porównać poniższe elementy, które pomogą Ci wyłonić ten najlepszy. Analizując oferty programów, zwróć szczególną uwagę na:

1. Wysokość prowizji

2. Atrakcyjność produktu i dopasowanie do naszej witryny

3. Różnorodność materiałów promocyjnych

4. Wiarygodnością programu

5. Ilość poziomów

6. Rodzaj produktu

7. Częstość oraz minimalna kwota do wypłaty

8. Obecność Cookies i czas ich ważności


WYSOKOŚĆ PROWIZJI

Jeżeli w dwóch odrębnych programach byłyby do wyboru przykładowe prowizje: 5% i 40%, wiele osób, początkowo nie miałoby dylematu, który program wybrać. Jednak nie możesz jedynie kierować się wielkością procentową prowizji i musisz spojrzeć na inne aspekty, które będę opisywał w dalszej części artykułu. Często zdarza się tak, że możesz dostać więcej prowizji za sprzedaż produktu, od którego dostaniesz bardzo mały procent. Przykładowo takim produktem może być kredyt gotówkowy w programie aukcji kredytowych lub mbanku, gdzie przy prowizji 0,5% wypłaty sięgają nawet powyżej 1000zł! Oczywiście trudniej jest namówić kogoś na wzięcie kredytu niż na zakup ebooka ale jeżeli posiadasz stronę o inwestycjach czy nieruchomościach, reklama przystępnych kredytów może dawać bardzo duże zyski.

ATRAKCYJNOŚĆ PRODUKTU

Najlepiej jest oferować produkt popularny, który jest chętnie kupowany. Z doświadczenia wiem, że ludzie najchętniej kupują ebooki. Pewnie dlatego, że jest to produkt ostatnio bardzo modny i po wpłaceniu pieniędzy mogą go praktycznie od razu pobrać na swój komputer. Przykładem atrakcyjnego produktu jest też darmowe konto w mbanku czy też konto na Allegro. Są to już sprawdzone marki, które oferują nam bardzo wiele praktycznie za darmo.


WIARYGODNOŚĆ PROGRAMU

Przed zapisaniem się do któregokolwiek programu warto trochę poczytać na jego temat. Informacji można szukać na różnych blogach i forach, gdzie ludzie często dzielą się z innymi osobami swoimi spostrzeżeniami. Najważniejsza sprawa to oczywiście dowiedzieć się czy Firma wypłaca zaryobione pieniądze i czy nie robi z tym problemów. Szczególnie należy być uczulonym na stosunkowo młode i mało znane programy, które nie mają jeszcze wyrobionej marki.

ILOŚĆ POZIOMÓW

Im więcej tym lepiej dla nas. Są programy, które posiadają tylko jeden poziom a są też takie, które posiadają kilka poziomów. Pierwszy poziom jest zawsze, natomiast drugi i trzeci już nie jest tak często spotykany. Warto zwrócić na ten element uwagę, bo to właśnie drugi i trzeci poziom zwiększa naszą szansę na uzyskiwanie w przyszłości pasywnych dochodów. Te programy co posiadają pięć poziomów i więcej są już nazywane programami wielopoziomowego marketingu, tzw. MLM , które są coraz bardziej popularne ale to jest już oddzielny temat...

RODZAJ PRODUKTU

Wybór produktu jaki się będzie promowało jest ważny, wtedy kiedy posiadamy serwis o odpowiedniej tematyce. Logiczne jest chyba, że na blogu całkowicie poświęconemu pozycjonowaniu stron, bardzo dobrze będą się sprzedawać książki o tej samej tematyce a słabo poradniki typu: ”Jak schudnąć w miesiąc 10kg”.

CZĘSTOŚĆ ORAZ MINIMUM WYPŁAT

Tutaj też im częściej tym lepiej ale wystarczająca jak dla mnie jest możliwość wypłat raz w miesiącu. Warto zainteresować się tą kwestią przed zapisaniem do programu aby wyłowić ewentualne haczyki w regulaminie. Najlepiej dla nas jeżeli nie ma, żadnego minimum zlecenia wypłaty pieniędzy ale to się rzadko zdarza. Moim zdaniem minimum wypłaty nie powinno przekraczać 100zł.

RÓŻNORODNOŚĆ MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH

Są programy, które oferują mniej lub więcej materiałów promocyjnych w postaci, marketingowych tekstów, generatorów linków czy też najróżniejszych banerów. Im mamy większy wybór banerów, tym są większe możliwości manewru i możliwości fajnego wkomponowania reklam na naszej stronie.


OBECNOŚĆ COOKIES

Ostatnio coraz bardziej popularne Cookiem są już w prawie każdym programie partnerskim. Jeżeli osoba wejdzie przez nasz partnerski link, to na jej komputerze zainstaluje się plik (Cookies) i będzie tam przez określony czas. Dzięki niemu, jeżeli osoba zdecyduje się na zakup lub zapisze się do określonego serwisu po pewnym czasie, to i tak zostanie nam przypisana. Często zdarza się, że osoba potrzebuje czasu na zastanowienie się i na zakup decyduje się dopiero po pewnym czasie. Jest to bardzo częste, dlatego Cookiem są bardzo przydatne w programie i przy zapisywaniu się warto zwrócić na nie uwagę oraz na to ile czasu są aktywne (im dłużej tym lepiej dla nas).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz